«« به ملات ، نماینده کشوری ملات خشک بُن ملات »»
تولید انواع ملات خشک آماده صنعتی کشور در سمنان

خبرگزاری فارس: معاون تولید بنیاد بتن ایران گفت: انواع ملات خشک آماده صنعتی کشور در استان سمنان تولید می‏شود.

وحید کامیاب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان در حاشیه برگزاری هفتمین جشنواره روز ملی مهندسی در استان سمنان که در سالن اجتماعات هلال‌احمر و به مناسبت روز مهندس برگزار شد، در خصوص محصولاتی که در این نمایشگاه معرفی شده است، اظهار داشت: هدف ما از ایجاد این غرفه در روز مهندس، ارائه و معرفی محصولاتی در زمینه توانمندی مهندسی است.

وی تصریح کرد: سمنان نخستین و تنها تولیدکننده انواع ملات خشک آماده صنعتی در کشور است که تا قبل از آن، ملات خشک آماده از دیگر کشورها وارد می‌شد؛ اما خوشبختانه هم‏اکنون به تولید ملی این محصول دست پیدا کرده‌ایم.

معاون تولید بنیاد بتن ایران افزود: در حال حاضر، شش نوع محصول را تولید می‌کنیم که در طرح توسعه، ۷۰ نوع محصول با کاربرد متفاوت را برای شرایط مختلف آب و هوایی و تمام مناطق جغرافیایی پیش‌بینی کرده‏ایم که در سال‌های آینده به آن دست پیدا خواهیم کرد.

کامیاب گفت: ملات بنایی، چسب کاشی و سرامیک، ملات اندود نهایی (نمای داخلی)، ملات ادود نهایی (نمای خارجی)، ملات اندود آستر (زبره)، ملات اندود نما (تک لایه)، ملات بلوک بتن سبک و ملات تعمیری از محصولاتی است که در سمنان تولید می‏شود.

وی یادآور شد: علاوه بر این نمایشگاه، محصولات تولیدی در این بخش را در نمایشگاه صنعت ساختمانی در تهران و سمنان نیز معرفی کرده‌ایم.

این مهندس جوان کشورمان، در خصوص مزایای استفاده از این ملات خشک به مواردی نظیر افزایش سرعت در اجرا، افزایش طول عمر ساختمان در اثر دوام و مقاومت بالاتر ملات خشک، استفاده آسان و کاهش هزینه اجرا، حفظ محیط زیست، قابلیت نگهداری طولانی مدت در انبار، اطمینان از کیفیت مواد اولیه و امکان کنترل کیفیت اشاره کرد.

کامیاب گفت: بنیاد بتن ایران به عنوان یکی از پیشتازان و طلایه‌داران صنعت تولید مصالح ساختمانی در کشور و با بهره‌گیری از توان نیروهای متخصص و با نظارت مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن و مطابق با استاندارد اروپا به تولید محصول می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت با احداث و راه‌اندازی نخستین کارخانه پیشرفته و تمام اتوماتیک تولید ملات خشک آماده در ایران، محصولات جدید خود را با نام تجاری «بن ملات» از ابتدای سال ۹۱ با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن به بازار عرضه کرده است.

گفتنی است، در حاشیه برگزاری هفتمین جشنواره روز ملی مهندسی در استان سمنان در سالن هلال‌احمر سمنان با برپایی نمایشگاهی، دستاوردها و توانمندی‌های مهندسان استان سمنان در راستای ارتقای تولیدات داخلی به معرض نمایش درآمد.

در این نمایشگاه، ۱۲ غرفه از شرکت‌های مختلف توانمندی خود را به نمایش گذاشتند که هر کدام ایفاگر سهمی در تحقق شعار تولید ملی است.
منبع :خبرگزاری فارس
۹۱/۱۲/۶

شاید شما به موارد دیگری هم علاقه مند باشید

۴ نظر

  • هانیآبان ۶, ۱۳۹۴ در ۸:۵۰ ب٫ظ

    ممنون از معرفی این شیوه نوین . به امید استفاده فراگیر مهندسین کشورمان از این محصولات در صنعت ساختمان کشور.

    پاسخ
    • محمد امتیآبان ۷, ۱۳۹۴ در ۸:۳۸ ق٫ظ

      ممنون از توجه شما

      پاسخ
  • منصور ايرانمنشدی ۱۹, ۱۳۹۵ در ۲:۱۱ ق٫ظ

    بسیار عالی به امید روزیکه صنعت ساختمان بسمت نوآوری هرچه بیشتر رو نماید.

    پاسخ
  • mohaddesehmohtashamبهمن ۳۰, ۱۳۹۶ در ۱۱:۴۱ ق٫ظ

    من استفاده نکردم هنوز. ولی با فیلم های آموزشی که دیدم ، به نظر محصول خوبی میاد که می تونه جای گزین روش سنتی باشه.

    پاسخ

نظر خود را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید. لطفا یک آدرس معتبر وارد کنید. لطفا پیام خود را وارد کنید.