«« به ملات ، نماینده کشوری ملات خشک بُن ملات »»

سوال اساسی اینجاست که چرا باید از ملات خشک آماده استفاده کنیم و اصولا ضرورت استفاده از ملات خشک در ساخت و سازها برای چیست ؟

اگر برخی از مصالح نوین و فعلی صنعت ساخت وساز را مقایسه کنید با مصالح سنتی و قدیمی تر آن ، مانند لوله های تاسیساتی چند لایه در مقایسه با لوله های فلزی و قدیمی ، استفاده و کاربرد بتن های آماده در ساخت وسازها با بتن هایی که چندی پیش به صورت دستی ، اختلاط و استفاده می شد و یا موارد مشابه دیگر ، با اطمینان می توانید مهر تائید بزنید بر ضرورت استفاده از ملات خشک در ساخت و ساز ها به جای ملات های فعلی و سنتی ، و این در حالی است که تنوع و کاربرد ملات ها گستردگی و وسعت بیشتری نسبت به بتن ها دارند. پس چرا تا کنون از ملات خشک استفاده نمی کردیم ؟ چون محصول جایگزینی که ملات ها را به شکل سیستماتیک و صنعتی و با استاندارد های روز در داخل کشور تولید نماید ، وجود نداشت و مهمتر اینکه ترک عادت و تغییر فرهنگ جهت استفاده از مصالح نوین و استاندارد در جایگزینی با مصالح سنتی برای برخی از دست اندرکاران چالش برانگیز است . اما باید بدانیم که این تغییر فرهنگ همانند انواع مصالح نوین دیگر ، فواید بسیار زیادی برای صنعت ساختمان به ارمغان خواهد آورد که می توانیم با آگاهی و اقدام به موقع در استفاده از این محصولات ، از نتایج فوق العاده آن بهره مند شویم که در اینجا برخی از قابلیت های ملات خشک آماده به طور مختصر بیان شده است :

– کنترل کیفیت نهایی ملات خشک تولید شده در کارخانه جهت انطباق با استانداردهای ملی وجهانی.

– دارای مناسب ترین طرح اختلاط ارایه شده در تولید ملات بواسطه وجود دستگاههای مجهز و عدم دخالت سلیقه توسط نیروی انسانی در زمان تولید.

– افزایش سرعت اجرا و قابلیت استفاده با دستگاههای ملات پاش ، استفاده از کمترین فضا در کارگاه ساختمانی وحمل ونقل آسان.

– سرعت گیرایی بالا و قابلیت تغییر شکل بهتر وکارایی بالاتر ملات

– سهولت در کار ودسترسی به مصالح ( سیستم یک جزیی در برابر چند جزیی ) .

– مصرف در اندازه دلخواه و مورد نیاز ، کاهش پرت مصالح و صرفه جویی در مصرف مواد اولیه .

– تحمل فشار وکشش بالا و بهبود خواص مکانیکی

– اطمینان از کیفیت مصالح اولیه و امکان کنترل کیفیت محصول نهایی در کارگاه ( بر اثر کاهش خطای انسانی )

 

بر این باور هستیم که ملات خشک آماده به عنوان یک برند معتبر در زمینه مصالح نوین ساختمانی ، می تواند زمینه ارتقای بیش از پیش کیفیت و اثر بخشی فعالیت های پیش بینی شده در استفاده از ملات ها برای صنعت ساختمان در کل کشور را فراهم آورد .