«« به ملات ، نماینده کشوری ملات خشک بُن ملات »»
تولید ملات خشک در تنها کارخانه کشور  آغاز شد

سمنان – مدیر اولین کارخانه ملات خشک کشور از آغاز تولید انواع محصولات این کارخانه خبر داد.

ˈمنصور کیان پورˈ روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: کارخانه ملات خشک مهدیشهر که اولین کارخانه ملات خشک در کشور است هم اکنون با تولید شش محصول ملات و چسب بنایی فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گفته وی، این محصولات شامل ملات های بنایی، بتن ریزی، اندودکاری دیوارهای داخلی و خارجی، بند کشی و چسب کاشی و سرامیک و بلوک های گازی است که در بسته بندی های ۳۰ کیلو گرمی به بازار عرضه می شود.

وی با بیان اینکه کارخانه ملات خشک مهدیشهر شش ماه در مرحله تولید آزمایشی قرار داشت تصریح کرد : این واحد صنعتی روزانه تا ۳۵۰ تن انواع ملات بنایی با بهره گیری از ۳۰ نفر نیروی متخصص، کارشناس و کارگر ماهر تولید می کند.

کیان پور ماده اولیه تولید این محصولات را سنگ آهک عنوان کرد و افزود: جایگزینی روش های سنتی ساخت و ساز، افزایش سرعت بنایی، کاهش هزینه ها، نگهداری طولانی مدت ملات در انبار، مصرف به اندازه دلخواه و حمل و نقل آسان را برای تعمیرات داخلی و ساخت و ساز مسکن و جلوگیری از هدر رفتن مصالح ساختمانی در ملات سازی غیر اصولی از اهداف تولید ملات خشک با فناوری جدید است.

کارخانه ملات خشک مهدیشهر وابسته به بنیاد مسکن و با مدیریت بنیاد بتن ایران آغاز به کار کرده و محصولات آن بومی سازی شده است.

این واحد صنعتی در زمینی به مساحت ۶۰ هزار مترمربع با دو میلیون و ۵۰۰ هزار یورو سرمایه گذاری ارزی و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی در مدت سه سال جنب شهرک صنعتی مهدیشهر ایجاد شده است
منبع :ایرنا
۹۱/۹/۲۱

شاید شما به موارد دیگری هم علاقه مند باشید

نظر خود را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید. لطفا یک آدرس معتبر وارد کنید. لطفا پیام خود را وارد کنید.